torsdag, oktober 22, 2009

Kyrkan valde rätt väg idag!


Jag tror på Gud! Vad gäller vår Bibel så har jag alltid varit oerhört kritisk till den likaså till Koranen!
Varför? Jo,dessa nertecknade "sanningar" och motsägelser har alltid givit utrymme för ondskefulla människor att utnyttja vad de säger är Guds ord!
De bibeltrogna vägrar att använda sin egen hjärna på samma sätt som de inom politiken vilka "tror" på sina ledare.
Kärleken är det bärande budskapet i Jesus lära och kyrkomötet har tagit fasta på detta i sitt beslut om vigselrätt även för homosexuella. Kyrkan har på detta sätt manifesterat att man föds till sin läggning och att inga människor har rätt att döma någon annan!
Svenska kyrkan är ett föredöme inför världens religioner där tyvärr allt för många både sätter sig i Guds ställe och dömer andra människor till straff och fördrivning.
Efter mina 40 år i öknen så ser jag återigen att mitt inträde i Svenska kyrkan var rätt val för mig!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate