söndag, juli 19, 2009

Att leva i ett samboförhållande!

När jag såg den här annonsen så kom jag utsökt att tänka på hur författaren Stieg Larssons sambo råkade i olycka därför att de inte hade gift sig.
Många tror fortfarande att det råder samma betingelser när man väl bor ihop under samma tak vare sig man är gift eller ej.
Det finns alldeles för många tragiska fall i vårt land på hur illa det kan gå om man inte ser till att man har lagen på sin sida i ett förhållande. Jag minns från min mors hus där det bodde ett par som varit ihop i över 30 år. Så dog mannen knall fall och då kom hans släkt och bokstavligen körde ut henne ur hemmet. Alla möbler och annat tog de med lagen på sin hand för som de sa" hon var ju anställd som hembiträde" av den nu döde mannen.
Jo,det hade ju börjat så men utvecklats till ett förhållande. Där stod hon nu totalt utblottad!

Jag har aldrig kunnat förstå de som inte gifter sig, det är ju både trevligt och fint! En del säger att de känner sig så "bundna" nästan som "fångar" då och det skulle förstöra allt.
Barnsligt och omoget ,de borde kanske överhuvudtaget inte bo samman med någon alls?

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate