tisdag, juni 23, 2009

Kulturkrockar!

Läs först Ola Wongs artikel i Svd klicka här!

När jag hade rest i Kina på sjuttiotalet och kom" hem" till först Moskva och sedan Sverige så fick jag en sk kulturkrock.
I Moskva så såg särskilt kvinnorna ut som filmfnask. Utmanande klädsel och målade som småflickor brukar se ut när de inte kan måla sig.
På båten från Finland såg man raskt en massa fylla vilket man hade sluppit i Kina.
Själv så blev jag bjuden av en"snäll" besättningsman till hans hytt eftersom vi inte hade några.(missade färjan med tre dagar eftersom det hade varit jordbävning i Kina)
I hytten så slog han upp ett dricksglas med sprit till mig och en skvätt till sig själv. Blev redan då misstänksam mot hans avsikter.
Mycket riktigt så försökte han fylla mig och jag spelade med . Eftersom jag tålde mycket sprit på den tiden så trodde han att han hade lyckats fylla mig. Ett tu tre så sa han att han skulle döda mig!!
Började så släpa ut mig med avsikt på att få ut mig på däcket. När vi passerade köket så såg jag att det var folk där och då satte jag mig till våldsamt motvärn och kom fri och sprang in i köket där jag talade om vad han försökte göra med mig. De bara sa "han är inte riktigt klok och inget att bry sig om"!
När jag kom till Stockholm så gick jag till polisen och berättade vad jag hade varit med om.
Det blev full fart på dem och snabbt kom det en civilpolis och förhörde mig. Han sa att de hade spanare på varje båt därför att det hade försvunnit människor under turerna vilka hade blivit funna som drunknade.
De misstänkte med andra ord att någon ur besättningen kastade i passagerare!

Detta var en kulturkrock som hette duga. Såg en lite artikel i tidningen om denna sak men sen blev det tyst och jag vet inte ännu denna dag vad som blev av hela den här otäcka historien.

Vore tacksam att få tips av någon som vet hur all denna historia med försvunna passagerare slutade.

Ola Wong som nu bott ett antal år i världens största land (folkmängd) iaktager vid hemkomsten till Skåneland en massa vanliga (idag) företelser. Han glömmer dock en sak och det är att hela Sverige är sprayat av grafittikludd som verkligen misspryder och stör de flesta.
Hur är det i Kina med den sk "konsten"??

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate