söndag, maj 03, 2009

Glad gris?

När jag kom fram till affärens köttdisk så reagerade jag skarpt på vad jag såg. Alla köttpaket från grisslakten hade på framsidan en bild av en sorts Disneygris, stående på sina bakben med ett strålande leende i ansiktet.
Sedan stod det med stora bokstäver :GLAD GRIS!

Min tanke blev ju naturligtvis: Vaddå? Glad styckad gris färdig för stekpannan! Är grisen glad över det??

Skulle vi människor sätta sådana etiketter omkring vår död , tja då dog vi väl i mogen ålder av att skratta ihjäl oss över världens galenskap.
Jag äter kött men någon måtta får det väl vara på köttfabrikernas sjuka humor! Risken finns att jag sätter en "glad gris" bit i halsen och dör , troligtvis inte glad!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate