söndag, april 19, 2009

Fildelat från Marcus Birros blogg

"En tevetyckare på den konkurrerande kvällstidningen skriver idag ut att jag tar livet allt för allvarligt eftersom jag skrivit om tv4as nya vulgära lekprogram från Japan.

Det tycks föreligga en allmän uppfattning om att man är humorlös, en poetiskt grubblande dysterkvist, ett pretto helt enkelt, om man tycker illa om värdelösa skitprogram där människor som man faktiskt respekterat en gång nu kanar runt utklädda till djur medan alla japaner runt omkring skrattar hysteriskt.

Alltså. Bara för att man inte skrattar åt skiten så har man ingen humor.

Det är i själva verket tvärtom.

Det är för att man HAR humor som man inte tycker det är roligt när människor görs till pinsamma åtlöjen inför publik, inför oss, och inte minst inför sig själva.

Det är inte humor att skratta åt människor som förnedras, det är bara plumpt, pinsamt och billigt."


Jag har en länk till Marcus blogg för den som vill följa hans utmärkta skriverier. Se till och lägg ett bokmärke för honom.

I de ovanstående vill jag bara lägga till att det han skriver är för mig 100% rätt.

1 kommentar:

christian sa...

jag kan bara hålla med dig

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate