tisdag, februari 24, 2009

Att dränera sin hjärna frivilligt!

När tv4 var en ny ung företeelse så tittade jag ganska mycket på deras olika program. Då la de reklamen på ett vettigt sätt istället vilket inte störde så mycket. Idag är det hemskt att försöka se tex en långfilm på tv4! I princip gör jag det aldrig mer! (Om jag mot förmodan ser att de har en bra film så spelar jag in den så att jag kan spola bort reklamen)

När jag kollar dagens tablå så ser jag bara program utan intresse för mig.

19.30 Matprogram (tröttnar inte folk snart på alla dessa kockar)
20.00 Bygglov (Åhh fy fan inte mer byggande med hurtiga hemmasnickare)
21.00 House ( Det gamla vanliga USA-programmet)
22.00 Nyheter ( Detta en gång mycket bra nyhetsprgram är snuttiga nyheter som liknar korta radionyheter)
22.40 Victoria Silverstjärt ( Innehåll :Vickans födelsedag närmar sig! Vem bryr sig?)

Så där ser det ut! Resten som kommer på natten ids jag inte ens snacka om.

Om man sedan kollar det lilla bolaget Axess så har de nästan bara sevärda program hela kvällen.Kolla själv:

Axess tv

TV 4 är det tvbolag som uppvisar mycket höga siffror av tittare, tyvärr! Men ser man till de undersökningar som tex gjordes i Göteborg för något år sedan bland folk så begriper man vad det handlar om. Undersökningen i Göteborg gick ut på något så enkelt som att man frågade folk vad det var för politiskt färg på regeringen. 55 % visste inte detta!
De hade inte en "aaaaning" om det var sossar eller borgare som styrde Sverige!
Troligtvis tittar dessa mycket på tv4 och liknande kanaler.

Samma sak är det bland våra invandrare med sina paraboler , de vet inte ett skit vad som händer i vårt land.
Är verkligheten så svår att man flyr in i låtsasvärlden genom taskiga USA-baserade serier?

Om man har fått rösträtt så borde man värna om både den och sitt vetande för hur ska man annars kunna ta ställning till olika frågor som sedan ska avgöras i riksdagen?
Om man inte ens vet vad som händer i det egna landet så är det väldigt lätt att gå på olika demagogers läror.

Läser du ledaren i tidningen? Aha du har inte ens någon tidning. Vaa, läser du gratistidningar och tycker att det räcker! Böcker? Nähä ,det blir en och annan video-cd-film istället!
Bloggar då? Jo, jag läser ju Linda Rosslings blogg . ....................................................suck!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate