lördag, januari 24, 2009

Att bo i ett ghetto!

Det här är två bilder ur min samling av Rosengårdsbilder. Allt är ju inte grönt och fint som den politiska ledningen i Malmö (S) alltid har framhållit. (Strutsteorin)

Översta fotot är taget strax utanför min dörr på Hårdsväg 26. Jag såg grabben som sket där och rusade ut men då var det försent. Han bodde några trappor upp i huset och orkade väl inte ta hissen upp? Han kom från något annat ghetto nere i Rumänien och de kanske gjorde så här, vad vet jag!

Sen gick jag ner i källaren samma dag för att hämta en grej men det gick nästan inte att gå där, suck ja!

Jag har värre bilder med brand o rök men det får vara för idag!

Att vi flyttade från Rosengård förstår väl alla eller??

De som alltid så ivrigt talar väl om sådana här områden brukar ytterst sällan bo där själv. De är den värsta sortens hycklare men de finns i alla partier!

PS Idag söndag 25 jan. så slår jag upp tidningen och finner följande nyhet från Rosengård: " den gångna månaden har 25 tvättmaskiner och torktumlare stulits ur tvättstugorna"!!

Det var lite annat än att skita i trappuppgången!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate