torsdag, augusti 07, 2008

Till alla tågintresserade moderater



LINX!
Var ett utmärkt tåg med förbindelser mellan Köpenhamn-Oslo-Stockholm! Ägdes av SJ och NSB! Min fd hustru arbetade några år på dessa tåg och där var många underligheter från främst ena ägaren -SJ.
På västkusten så började de strax att konkurera ut sitt eget dotterbolag, la in turer strax före eller efter och dumpade priset.
LINX möttes av sådan ovilja av moderbolaget så de fick inte ens någon plats inne i Malmö -C.De fick inte ens skicka fax till deras kontor med några platslistor.
Motarbetades från första stund. Tja så fick detta tåg på västkusten lägga ner och alla fick sparken.De flesta hade många år inom SJ.Ingen fick jobb på SJ.
Hustrun flyttade upp till Karlstad för att arbeta mellan Oslo-Stockholm,ett tåg som alltid hade mycket gott om passagerare.Det lades ner,sparken för personalen.AD dömde SJ att återta sin forna personal.Då började mobbingen med utplaceringar som gör det omöjligt att fortsätta jobba inom SJ.
Grejen var den att min fd hustru hade ett pensionsavtal att få gå vid 60, värt ca 1,5 milj.
Det var där skon klämde, trots många år inom SJ fanns ingen återvändo.
SJ stal dessa pengar från många anställda-återanställde dem med 65 som pension!

Men , den stora grejen är :vem satte igång detta projekt med LINX som har kostat oss skattebetalare massor.Ingen redovisning finns att få,jag skrev till mängder av riksdagsmän när det här pågick bla Lena L.
Ingen visste något.Ingen ville ta reda på hur det kunde hända.Ingen var intresserad av att man hade fullkomligt gödslat med pengar till LINX.
SJ snabbade sig att återta dessa flotta tåg,målade om dem rev ut allting inombords för återigen dyra pengar. Färgen efter LINX skulle bort så fort som möjligt.
Vad kostar inte denna operation också!

Det finns något så sjukt i denna affär och att Ulf A sitter som ordf för SJ har ju också bidragit till att locket las på ordentligt.

Denne sura man som vill på alla sätt sänka Svd ! Honom går det inte att tala Linx med heller,vad har han för ansvar i denna affär?

Sitter man och försvarar det osunda monopolet som SJ har så tycker jag att man är en dålig moderat!

Jag har som sagt var röstat på alliansen men så trött jag är på särskilt M och det har du väl märkt att jag inte är ensam om ? Nu är M ensamma om att tveka om snabbtåg bland alla partier!

Vad är det för konstiga SocialModerater som sitter i er ledning?

1 kommentar:

Anonym sa...

Ulf Adelsohn har jag alltid uppfattat som en skojjig prick - bara man slipper ha honom med nått ansvar... för någonting. Jag kan inte riktigt förstå att han...HAN...varit partiledare!?

Hörde honom på radio för några veckor sedan... försvara systemet med SJ:s s.k. "billiga biljetter" inför en van tågresenär, en yngre tjej. Behöver jag säga något mer än så?

Ja, du gjorde visst det - se hur det blev! :-)

Mvh
Anders

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate