lördag, augusti 16, 2008

Nu har mina uppgifter visat sig vara rätt!

Jag har en längre tid påstått det som dessa uppgifter som nu redovisas helt kort i tidningarna visar.
Varje månad så ser jag mitt eget pensionsbesked och har förstått att jag inte skiljer mig från andra som har arbetat inom "kvinnosektorn"!
Känns tufft eftersom jag har 20 år på ett järnbruk och hade min pension räknats ut efter den inkomst och det gamla atp-systemet så hade jag haft åtskilliga tusen mer i pension.
Skatt till pensionen har jag fått vara med och betala men dessa pengar har staten lagt på annat. Man tog pengar ur atp-fonderna in i statsbudgeten ,pengar som rättmätigt tillhör oss pensionärer.
Höjdarna i vårt samhälle förlorar aldrig något så de bryr sig inte. Riksdagsmännen får ut fet pension för en kort tid i riksdagen så de bryr sig inte heller.
Det måste bryta fram en revolt hos pensionärerna inför nästa val. Valbojkott ska drabba ALLA stora partier vilka har skrivit på detta gemena pensionsavtal!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate