lördag, juli 26, 2008

Att vara barnvakt!



Det är många år sedan jag satt barnvakt för ett så litet barn. Mamma o pappa skulle gå på bio och det är dem väl unt, alla föräldrar till små barn behöver få lite tid för sig själv ibland.
Nåja,de nattade Isadora och sa att hon som vanligt skulle sova som en stock.
En timme sov hon sen började hon sakta gny därinne,efter ett tag var det ett läte som en mistlur och vilken morfar kan slå dövörat till då. Inte jag i alla fall, in till henne och jösses så varm hon var.Det är ju omåttligt varmt både ute och inne.
Passade på att byta en fuktig blöja på en gång,mer svett än kiss förstås.
Sen har hon skrattat mot mig i en timme,slagit av mig mina brillor och känt på mitt ansikte ordentligt.Skojigt helt enkelt,så skoj så jag ringde mormor Li också så hon fick höra vårt skoj.
Sen var det dags för lite välling och det gick i henne på en gång. Sen kom rapen mot min axel så som det ska. Vi var duktiga bägge två!
Sen blev det läggdags igen men det tog ett tag innan hon kom till ro.
Jag känner stor glädje och mycken ömhet inför denna lilla människa .

1 kommentar:

Anonym sa...

Det var gulligt skrivet Bosse... Ni verkar ha haft en fin stund ni två. Vi är hemma från Kökar igen. Tack för ditt sms och uppmuntran på bloggen... Kram

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate