söndag, juni 15, 2008

15 juni 1966


Denna dag 1966 var det klarblå himmel och skön sommar. Då föddes min första dotter som fick heta Alice. Bakgrunden till hennes namn är kvinnan som också finns med här på bild.
Alice Andersson,hon var min moster som jag aldrig träffade för att hon avled innan jag föddes.Dog i cancer när hon var lite över 30 år gammal.
Min mormor blev så glad när vårt första barn fick heta Alice, hon blev så rörd och tacksam! Det är alltid något speciellt med första barnet. Ibland blir det "exprimentbarnet" eftersom man vet så lite om barn första gången.Mycket blir så överdrivet i sin omsorg men alla menar ju väl.
Vi bodde i ett rum och kök så Alice fick då o då bo under hatthyllan när jag kom hem efter mina nattskift! Tyvärr bodde vi på fjärde våningen utan hiss och Bodil som min hustru hette hade svårt att gå ut efersom hon var delvis rörelsehindrad.
Det var så dåligt med bostäder på den tiden så vi blev erbjudna en källarskrubb först. Vi var och tittade på den men den som bodde där avrådde och pekade på en termometer i rummet.Den visade 14 grader trots ett element påslaget! Det var bara att ta det som då fanns och det ställde till med stora svårigheter för vår unga familj.
Jag får säga GRATTIS till min äldsta dotter idag och önskar allt gott till henne!







Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate