onsdag, maj 07, 2008

En liten baby!



Nu har jag varit uppe i Gävle och hälsat på mitt barnbarn!

Det känns alltid lika gott att få ett fint leende från ett litet barn.Izabelle ler så fint på bilden från idag den 7 maj!
Christian syns på en bild från våren 1976 och han är far till Izabelle, lite allvarligare på denna bild.
Jag kommer ihåg honom när han skrattade så han kiknade, det var när jag badade honom och kastade en tvättsvamp på honom så att vattnet stänkte. Oj ,han älskade detta!
När jag ser mina barnbarn så väcks hela tiden mina tankar på mina egna barn när de var små.
Alice är över 40 men jag minns fullkomligt glasklart hur hennes födsel var och hur hon såg ut när hon låg där i famnen på min hustru. Huvudet var långsmalt eftersom allt hade gått så fort. Sånt rättar till sig på ca en vecka så det är inget farligt.
Jag minns alla mina barns första timmar med en oerhörd skärpa och lite saknad som vanligt.
Känner mig oerhört tacksam över att ha fått förmånen att vara med och uppleva dessa livets pärlor.


Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate