söndag, januari 20, 2008

Städat i dödsboet!





Jag har varit hemma i Torshälla och städat och tagit reda på främst alla foton som låg på olika ställen.Mormor Ellen och morfar Valle som riktigt unga hittade jag,morfar är bara 18 år !
Sedan ett typiskt kollage av bilder på mig själv och min bror från början av femtiotalet.
Sedan har vi familjen Andersson sedemera Hernefors.Min morbror Holger längst till höger .idag 95 år och i full vigör fortfarande och den ende som lever av de som finns med på denna gamla bild från ca 1920!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken fascination som väcks inom mig när jag kollar på såhär gamla bilder. Speciellt den här gruppbilden. Förvisso vet jag att kamerorna var annorlunda på den tiden men varför är det så att folk ser mer spökaktiga ut. Läskiga, inte många ler, blicken är glasig. Och det är nästan som att varje människa på bilden har en väldigt stark lysande aura omkring sig. Otroligt fascinerande!!!

hpy sa...

Det ar valdigt jobbigt att ga igenom ett dodsbo. Man maste ju se pa allting, och ett papper kan vaga flere hundra kilo.

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate