torsdag, januari 03, 2008

Fryser vissa ungdomar???

Satte mig på tåget och kollade mina medpassagerare!!!
Några undomar och några vuxna.Det var för en gångs skull varmt och gott på tåget.Blev tvungen att ta av mig tröjan för att inte svettas ihjäl,så gjorde också de andra i min ålder. Ungdomarna satt i sina jackor och mössor hela resan på en timme lång. Hur klarar de av det? Min kropp skulle flyta bort i svettningar men det är samma sak på de varma sommardagarna många ungdomar har både mössa och jacka med huva i värmen.

Minns när jag arbetade på sjukhus och värmen på sommaren kunde vara ca 26 grader och jag gick i så tunna kläder som var möjligt men mina arbetskamrater av det kvinnliga könet frös. Det var tunna tjejer som bantade jämt,de åt några blad då o då utblandat med Keso.Antagligen hade de förstört sin ämnesomsätting och deras "låga" i kroppen gick på sparlåga .Kanske det är samma sak med de ungdomar jag ser så påpälsade trots värmen.De fryser därför att de inte äter som de ska eller äter bara dålig mat??

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate