lördag, november 03, 2007

Fylla på jobbet

Maria-Pias artikel i tidningen ETC var mycket längre än detta utdrag,handlade bla om att hon hade sagt upp sin dagliga morgontidning pga av att de sände med för mycket reklam.Om detta kan man tycka vad som helst men när hon kommer in i ett försvar av fyllan då satte jag mig och mailade henne med följande:


"Ingen accepterar att taxichaffisen,flygaren,tågmästaren osv
dricker alkohol på sin arbetstid.
Denna regel gäller också statssekreterare och journalister!
Vad sen folk gör på sin fritid det är något jag personligen skiter i,de får dricka,pussa,hångla hur mycket de vill.Gärna en statssekr. och journalist.Bilderna påPihlblad med Schenström var väl i övrigt söta?
Schenström har sagt upp sig själv och får nu 2 millioner att leva på i två år så nu är det hennes tur att betala notan.
De har det bra dessa människor på toppen.Vad får en knegare ut om han säger upp sig?
Vad får en vanlig pensionär ut på två år?"


Att ta upp gamle Churchill som ett vittne på omdöme visar bara att du själv tappat omdömet!
Jag är alkoholist själv men nykter sådan nuförtiden ,jag vet in i märgen hur illa jag tagit mitt ansvar i många situationer.Jobbet,familjen med barn som har blivit lidande resten av livet osv.
För mig framstår ditt försvar på samma sätt som rödvinsvänstern förr försvarade sitt drickande.
Är man i tjänst så är man!

Att säga upp sin morgontidning är var och ens ensak men en sak är säker,de som inte läser en morgontidning får genom gratis tidningar och tv inget djup i sina nyheter och ingen insikt i kultur osv.
Som tur är har vi utan utbildning fortfarande tillgång till radions P1 ! Att dogmatiskt som du nu gör skippa tidningen bara för att det kommer med reklam kan inte vara särskilt klokt!

Jan Myrdal skrev en gång till mig i en diskussion vi hade om alkoholen och föreningssverige att de som håller på att driva in i fyllan försvarar varandra i alla lägen.
Det är inte mycket jag håller med herr Myrdal idag men på den punkten ger jag honom rätt!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate