lördag, september 08, 2007

LÅNGA NAGLAR




I det Kinesiska samhället förr i tiden så var långa naglar ett tecken på att man inte behövde arbeta med sina händer.
I vårt land var det under flera hundra år ett tecken på överklassdamer som inte heller behövde göra några sysslor varken på jobb eller hemma.Man höll sig med barnflickor och hembiträden.I värsta fall sk hemma döttrar.
En arbetartjej hade aldrig långa nagkar för hur i herrans namn skulle hon då kunna sköta sina knegarsysslor? Eller mjölka korna eller sköta om gamla patienter på sjukhuset?
Nu när de unga inte behöver arbeta längre utan bara ska gå i skolan tills de är vuxna då kan man ha långa naglar hela gänget i tron att de är fina inför sina killar.
Eller för att skryta inför andra tjejer!
Satt o tittade på t-banan idag och det är sannerligen inte många unga kvinnor som har välklippta naglar.
Själv tillhör jag gruppen män som tycker det är obehagligt med dessa kattklor ,är de starkt målade så tycker jag att det är vidrigt helt enkelt.Tjejen som satt mitt emot mig hade så långa naglar så de var alldeles krokiga,det var helt enkelt äckligt fult i mina ögon.
Smaken är som baken ,delad!

1 kommentar:

hpy sa...

Vi sitter i samma bakdel.

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate