onsdag, maj 23, 2007

En gång till om fett!


Min bror åkte till USA för ca 35 år sedan och hem till mig anlände ett vykort där det stod ungefär så här:
här är 90 % fett och 10 % människor!

Idag när jag skulle ta bussen hem från Torshälla så blev jag stående ett tag vid Östra torget och väntade.Såg mig omkring och min brors kommentar för 35 år sedan stod som eldskrift framför mig.
Den ena unga kvinnan efter den andra kom o ställde sig vid busshållplatsen och jag ljuger inte när jag säger att 90 % av dem var allvarligt feta.

Hur ska det gå i livet för alla dessa överviktiga människor.Diabetes,dåliga leder,dåliga knän,hjärtbesvär osv.

Har vi kommit så långt i utförsbacken så att det är naturligt nu att vara tjock.Alla accepterar på en sån här liten ort att man ser ut så.Den som är normalviktig är den som inte passar in längre utan är den onaturliga?

Jag kommer ihåg Frankrikes president De Gaulle (Vive la France), han var tammefan den enda i Europa som försökte bekämpa det inflytande som kom från USA.Tyvärr så förlorade både han och resten av världen den kampen.
Nu växer det upp osunda matvanor och Mc Donalds överallt och jisses vad tjockisar det blir över hela jordklotet.

Jag har lagt ut den här bloggen på Lunarstorm också och får in en del svar och ska publicera (anonymt) två av dessa.En av de som svarar har varit tjock och den andre är nog lite för tjock fortfarande, nå här är svaren:

"Hade det funnits smilies som bugar här på Lunar hade jag skrivit såna här nu! Håller med dig till 100%!"

"Kanske man skulle sköta sej själv o skita i andra ?? Börjar bli trött om att höra hur fet folk är.. Lika farligt att vara smal"

Liksom alkoholisten som säger att han minsann inte dricker mer än någon annan och att det är inte farligt! Farligt är att inte dricka, säger han i nästa andetag.Se på de som är nyktra de dör också!!!

SUCK!

6 kommentarer:

hpy sa...

Ta bort den dar bilden, den ar forskracklig.

hpy sa...

Tack.

hogrelius sa...

Det var så lite.Söt kanin på din sida idag!

Peter sa...

Sàg inte den borttagna bilden. Nuvarande bild: f.d. presidenten Chirac var fanatisk anhängare av denna japanska sport.

Anonym sa...

Vad vet du om huruvida alla accepterar att man ser ut så? Det är inte min erfarenhet, jag kämpar mycket med min övervikt men får dagligen nedlåtande blickar från personer som du. Det känns, kan jag tala om för dig, men det blir inte lättare att gå ner i vikt för det.

hogrelius sa...

Linnea! Jag tittar inte nedlåtande på varken en alkoholist eller en fet människa.Jag om någon vet hur svårt det är att komma ur ett missbruk och kanske att matmissbruk eller sockerberoende är värre att komma från än alkoholen.Däermot känner jag som missbrukare igen försvaret och tycka synd om metaliteten hos de som reagerar när man skriver om sådana här svåra saker.Men lögner har aldrig hjälpt någon.

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate