onsdag, mars 07, 2007

Starroperation!


Nu är mitt högra öga opererat men pupillen är fortfarande jättestor trots att det snart har gått 12 timmar sedan de gjorde ingreppet.Det gör att ögat inte funkar som det ska.Tål inte ljus tex!
Men så märker jag också att jag har ett helt annat ljus och färgseende nu mot förut. Färgerna är klarare och tom mina lampor lyser bättre när jag kollar med höger öga!'

Tyvärr så får jag inte prova ut nytt glas i mina glasögon för än om en månad.Detta ställer till stora problem,jag har alltså gått ner till minus 3.5 från ca 10-12. Ingen av mina fem glasögon har ett högerglas som funkar eftersom jag har varit starkt närsynt i många år.
Har nu plockat fram ett par riktigt gamla läsglasögon som jag klarar mig hjälpligt med.Tv blir en svår nöt att knäcka denna månad,där funkar inte läsbrillorna alls.
Dessa fem par glasögon är ju en förmögenhet,jag fick byta glas tre gånger på ca 2 år i de senaste och varje gång kostade bara ett glas 2700 kr,
Men nu känns det skönt att ha det här gjort,nu är det bara att invänta att den nya linsen och jag blir överens.

3 kommentarer:

hpy sa...

En manad kommer att ga fort.

pysslan sa...

Och jag som göra en gråstarr operation den 25.1
Måtte jag inte få detta problem med att linsen inte går tillbaka. Förstår din situation.

hogrelius sa...

Allt blir bara bra med tiden, var inte rädd!

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate