onsdag, mars 21, 2007

Göran Persson!




Jag har genomlidit två avsnitt av Göran Persson på tv.Ja,genomlidit är rätta ordet för detta lyssnande .Jag mår illa av att se o höra denne man.När jag mötte honom första gången i mitt liv i Eskilstuna Folkets Hus så kände jag intensiv motvilja mot honom.Jag var uppe för att snacka om något möte som var på gång och han satt som någon slags ombudsman för något inom" rörelsen "!
Persson tillhör generationen SSU vilka aldrig någonsin "nedlät" sig till att ha ett vanligt yrke.Nej, man gick broliervägen genom någon av alla rörelser som behärskades av Socialdemokratin.
Nästa gång jag stötte på honom då var jag med i FNL-rörelsen och hans uppenbara förakt för oss stod skrivet i ansiktet.
HAN var en sån där person vilken man kände på sig att han ville göra karriär och det gjorde han minsann.
Det trista med Persson är att Socialdemokratin med valet av honom visade sig vara Kejsaren utan kläder!
Nu visar han upp sig avklädd så som den rörelse han tillhör har visat upp sig de sista tio åren.Persson sk sanering av finanserna är bara en bluff .Det var folket som fick betala notan eftersom alla storbanker slapp undan.På samma sätt har SAP under alla år stött Wallenberg och andra kapitalister på ett osunt sätt.
Jag ska bara ta ett exempel och det är hyrorna.
För att hjälpa de sämst ställda så införde man bostadsbidrag.
Låter bra men i verkligheten blev det en plundring av folket därför att då kunde banker och ägare av hyreshus sätta igång med höjningen av våra hyror offantligt därför att man visste att staten gick emellan.
Som grädde på moset så infördes skatt på boendet.
Socialdemokratins skattepolitik har gynnat de som tjänar bra visar en undersökning vilka M i Uppland har genomfört med riksdagens utredningstjänst.Persson själv har fått ca 100.000 kronor mer om året att leva på i sänkt skatt under sitt eget styre.
Så ser man denne Persson på tv stå och sjunga Internationalen.Äckligt!

Dagen efter kongressen där han avgick så sa förre LO ordförande Stig Malm i radion ungefär så här: det blev för mycket Persson,första talade han i över en timme sen skulle han hyllas i tre timmar och det räcker inte med det utan nu ska man tvingas att se honom på tv i många timmar hela veckan.

Hoppas nu att han försvinner in i glömskan och kan leva på sina miljoner!

Ur AB den 22/3
Först när Göran Perssons popularitet hade repat sig efter valet 2002 vågade paret skilja sig – efter nästan sju år av skenäktenskap.
– Allt det där känns avlägset i dag. Jag ser honom inte som en människa jag har levt med, säger Annika Barthine.
Hon understryker att hon inte är bitter.
– Jag lever ett fantastiskt liv. Själv, men med många vänner. Och jag är överlycklig att jag slipper Torp. Jag skulle inte ha blivit någon bra koskötare.

Två goda år
Hur ser du på ert äktenskap i dag?
– Det var två goda år och sju dåliga. Så får folk dra sina egna slutsatser.
I kväll tänker hon se den tredje delen av tv-dokumentären. Hittills är hon inte särskilt imponerad.
– Göran Persson har en tråkig vana att alltid se människors dåliga sidor, säger hon.

Bildt avfärdar Persson
Carl Bildt är förvånad över förre statsministern Göran Perssons uttalanden om hans person. "Jag spelar större roll i hans liv än vad jag föreställt mig", sade Carl Bildt i dag och förnekade Perssons jobberbjudanden./TT
AB den 26 mars

– Stick för fan

Persson vill inte bemöta kritiken
Torp lördag klockan 14.30.
Göran Persson har under veckan skakat om Sverige.
I tre tv-dokumentärer har han talat illa om flera av sina närmaste medarbetare. Nu anklagar de honom för att ljuga.
Aftonbladet åkte i går till hans gård i Sörmland för att få svar på alla frågor – om han ljuger eller talar sanning i dokumentären.
Innan vi kommer fram till gården kommer Göran Persson plötsligt körande på allmän väg på en grön fyrhjuling.
Han har björkved på släpet, bär fleecejacka och chinos, men varken mössa eller hjälm.
– Stick, för fan, är det enda han säger innan han kör vidare.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate