måndag, februari 05, 2007

SALTÖN

Ja, jag erkänner! Jag följer Saltön med intresse, har sett alla avsnitt.
Ikväll blev det oerhört känsligt på slutet.Gamle doktorn har ju blivit kär på gamla dagar i en lika gammal dam och de flyr hösten och tar en resa till solen där de gifter sig. Bägge vet att han är dödsjuk i cancer och han vill att hans hustru ska ta en biljett och åka hem till julen.Han tänker stanna kvar och dö där. Nej ,säger hon ,jag stannar.I nöd och lust min käre make.
Sen får man se hur de klär upp sig mycket fint,man får se en urdrucken champangeflaska och sen ser man paret ligga helt stilla på sängen i sina fina kläder.
De följdes åt i döden.
Jag blev då blöt i mina ögon över denna scen. Det må vara lite buskisvarning över denna serie men det finns ett innehåll i den som ändå är bärande.Våra liv är ju så här!
Slutscenen fick mig också lite rörd.En ung kvinna har haft ett förhållande med en äldre man,bott ihop men sen kom de i bråk för bägge har starka viljor.
Nu återförenas de på själva julafton ,av en slump så stöter de på varandra ,säger god jul sen är de i varandras armar.Tablå!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate