onsdag, september 06, 2006

Att röja ens hemliga lösen!

Såg i tidningen att mitt bredbandbolag hade gjort en stor tabbe,de hade i alla utskick till sina kunder i ett nästan öppet brev satt ut kundernas inlogglösen ..........................1
När jag läste detta så trodde jag inte det var sant.Sen följde en artikel till med en intervju med en boss på Bredbandsbolaget där han sa att det var det ursprungeliga lösenordet som stod och de flesta har ju bytt till eget och då skulle det inte vara någon fara.Döm om min förvåning idag när jag fick mitt brev från dem.DÄR STOD MITT NUVARANDE LÖSEN!!Jag hade ändrat men för fan,de skickade mitt lösen helt öppet!!Skrev till dem och har nu fått följande svar:

Hej Bo!
Tack för din e-post.
Att skicka ut dina användaruppgifter i den form vi har gjort var ett beklagligt misstag och ett resultat av att vi i detta fall har brustit i våra rutiner. Jag vill därför å Bredbandsbolagets vägnar djupt be om ursäkt för det inträffade. Jag vill även försäkra dig om att jag har största förståelse för de känslor du har kring detta. Våra kunders integritet och säkerhet är alltid av största vikt för oss och således ser vi mycket allvarligt på det inträffade.
Vår policy kring användaruppgifter föreskriver att inloggningsuppgifter enbart skall skickas i ett väl förseglat brev, varför utskicket bröt mot denna policy. Vi går nu igenom våra rutiner för att se var vi har brustit samt hur detta kommer sig och även för att säkerställa att detta inte kommer att inträffa igen.
Om du redan har nåtts av vårt e-postmeddelande som adresserats från vår marknads- och försäljningschef, Anna Thorbjörnsson, råder vi dig att följa instruktionerna i detta meddelande om du känner att du vill ändra ditt lösenord. Om du inte mottagit det aktuella e-postmeddelandet följer instruktioner kring detta nedan.
Jag ber återigen å Bredbandsbolagets vägnar om ursäkt.
För eventuell ytterligare kontakt i ärendet, eller andra funderingar ber jag dig att kontakta vår kundtjänst på 0770-777 000.
Med vänliga Hälsningar
Stefan
Kundtjänst, Bredbandsbolaget



Kan bara tillägga att jag på direkten ändrade lösen igen!!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate