fredag, juli 14, 2006

Tv licensen!

Jag har i många år försvarat tvlicensens vara när man har velat ta bort den.Nu kommer ett förslag om att man ska ta ut licens på de som har bredband och dator.Nu backar jag ett steg vad gäller licens!
Nu börjar det låta som oförnuftet stegar in på allvar i vårt land. Visst kan man se tv genom sin dator men ingen vet hur många som gör detta egentligen.Trots mitt stora dator intresse så har jag inte kopplat in någon tvsladd i min dator.Visst har jag sett tv på datorn för det finns ju möjligheter att göra detta.Men jag föresdrar att se tv just på en tv.Ungefär som jag föredrar att se film på bio!Alltså laddar jag inte ens ner film på min dator,inte av någon princip utan just för att jag vill se film på stor duk med bra ljud!Mitt förslag är att tvavgiften slopas helt och att staten alltså lägger ner byråkratin omkring detta med licensen och betalar SVT över statsbudgeten i stället.Enklare och så slipper man den stora jakten på tv-o datorägare!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hi! Just want to say what a nice site. Bye, see you soon.
»

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate