onsdag, juli 26, 2006

Iaktagelser!

När jag vandrade min vanliga promenad upp till Farsta så ser jag återigen att någon har haft sönder gatubelysningen på ett par ställen.Helt sönderslaget!
Dessutom ser jag att man har målat med rödfärg överallt, på stolpar,träd,skyltar,hus osv. meningslöst kludd ungefär som man ser mycket små barn göra när de gör sina första teckningar.
Det är samma dåliga inställning som ofta visar sig här på Internet också med allmänt råskäll och otidigheter och man kan nog lugnt ställa dessa i samma fack som de som jag beskriver tidigare.
När dessa gossar (för det är nästan alltid gossar) växer upp så får man hoppas att de växer till sig och ger sitt liv en annan inriktning. Nu finns det tendenser till att en del av dessa fortsätter sin dåliga bana som "vuxna"! (blir de vuxna)
Såg på tåget från Eskilstuna 5 barn som gick från sin mor till min vagn för att hoppa i vagnens säten samt föra ett oherrans väsen.De hade en mor som nog var för gammal för att ha så små barn, hon såg förfärligt trött och sliten ut !
Kanske det finns en trend i detta att många är rätt så gamla innan de får sina barn pga av utbildning,yrkeskarriär m.m.
De orkar inte att kolla sina barn som en som är yngre .När barnen sedan kommer upp i tonåren så är föräldrarna kanske 55 år gamla och har då "abdikerat" som förälder.
Det måste ju finnas en orsak till att vårt samhälle ser ut som det gör , självklart så är det ju många faktorer som spelar in men föräldraskapet är en del av det hela!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Here are some links that I believe will be interested

Anonym sa...

Your website has a useful information for beginners like me.
»

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate