söndag, maj 21, 2006

Tävling??

Vilken tävling om man ser till hur det egentligen gick till. Kompisröstningar överallt-man röstar på grannländerna nästen hela tiden med få undantag.
Att Finland vann är nog ett tecken på att många unga röstade och de gillar inte dessa hurtfriska låtar som nästan alla andra hade!
Alla bara ben och bulliga bröst hade i alla fall ingen chans när det begav sig, tack o lov!
Kul!
Men , jag tycker fortfarande att man ska lägga ner denna icketävling.Det går inte att tävla i musik på detta sättet.

Apropå nyheterna idag ,de kör det återigen just nu på rapport, är man lärare och medlem i ett udda parti då börjar vissa elever att säga att det är olämpligt att vara lärare i samhällskunskap. Den omtalade läraren är medlem i SD och han är väl inte värre än om man är med i KP. ( SD= SverigeDemokraterna KP= Kommunisterna)
Så länge en människa sköter sitt arbete så ska han väl få tycka vad han vill privat!
Vad är det för diktaturland dessa krafter vill ha som ropar på yrkesförbud för vissa. När jag var kommunist så blev jag också utestängd från vissa arbeten och det är ett övergrepp och synnerligen odemokratiskt.
Jag är beredd att stödja till och med de som jag högst ogillar vad gäller rätten till arbete och yttrandefrihet.Allt annat är farligt och synnerligen odemokratiskt!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate