söndag, maj 07, 2006

Funderingar i natten!

Idag satte jag på mig min nya cykelhjälm för första gången när jag stack iväg på min nyrenoverade bike. Jag bestämde mig häromdagen för att inhandla ett stycken hjälm och när jag har bestämt mig för något så brukar det bli så.
Det går att lära gamla hundar att sitta , ingen tvekan om det. Kan ju tycka att det här borde jag har gjort för många år sedan, det är ju en billig livförsäkring . Minns när jag var ung och hade motorcykel och körde utan hjälm i ett år ända tills min polare körde omkull och hans hjälm sprack rakt av. Då insåg vi andra att hade han inte haft hjälm så hade hans huvud knäckts som ett ägg.
Har en gång sett hur hjärnan hade trillat ut ur en gubbe som körde mc utan hjälm. Ingen vacker syn vill jag lova!
När nu riksdagen tog beslut om hjälmtvång för barn , varför fegade man ur och inte tog beslut om allmänt hjälmtvång för alla?
Sådana lagar är inte bra.

Nu är det mindre än en månad kvar tills jag sticker ner till Tossa de Mar, inköpte en stor ryggsäck idag och hade tur att hitta en reasäck.Hade kostat 799 men fick den för 399! Behövs ingen väska för en vecka nere i värmen.
Skönt att få bo privat och slippa hotell.
Trodde att jag under helgen skulle erhålla ett viktigt mail men det lyser med sin frånvaro. Det känns lite snopet när jag trodde att jag skulle få detta brev med viktiga besked men , men ............är man inte högprioriterad så är man inte!
Mina egna ställningstaganden blir ju i viss mån också efter denna insikt!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate