torsdag, april 13, 2006

Fildelning!

Antifildelare brukar alltid säga att försäljningen av cdskivor har sjunkit pga av att folk byter låtar med varandra över nätet. Jag kan ju hävda motsatsen utan bevis för det är ju så de förfar med "sanningen"!
Har de någonsin tänkt på att i vår moderna tid så finns det en uppsjö av radiostationer som sänder de senaste låtarna. Det finns tv som hela tiden kör videos med allt populärt?? Man behöver inte köpa cd för att höra det man gillar. På min tid så fanns det bara i stort sätt Radio Luxembourg på mellanvågen som sände den musik man ville höra. Då fanns det behov av att köpa skivor för att få höra det man ville!
Ser jag till mig själv så köper jag mer cd nu än vad jag har gjort tidigare och det beror på att mitt intresse för jazz har vaknat till liv igen och som vi vet så sänder inte SR särskilt mycket jazz nu förtiden. Då får man sätta igång sin dator o knappa in Radio Danmark som sänder jazz dygnet runt.
Datorn har ju i nutid blivit den stora tillgången vad gäller ALL musik, det finns ju tusen och åter tusen sändare på nätet.
De kanske också bidrar till att folk inte köper cd idag?
Det här är ju en teknik som har kommit för att stanna, vad hjälper det att jaga fildelare.Det är ju bara löjligt!
Tänker tillbaka på den tiden när man satt och spelade in de senaste låtarna på kasett eller rullband , tänk om polisen skulle ha jagat oss då?
Ni vet väl om att det går alldeles utmärkt att använda sin dator som "bandspelare" också?
Jodå,det finns en uppsjö programvara som gör det möjligt att spela in det man hör! Är det olagligt eller? Jag kan ju med enkla handgrepp se till att etablera mig som "utsändare" av den musik jag har på min disk också! Är detta också olagligt?
Det har alltid funnits folk som vill stoppa den tekniska utvecklingen men den här gången har de huggit i sten!!!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate