måndag, mars 13, 2006

Att ha barn!!!

Härligt att ha barn!!! Idag 00:19
Min yngsta dotter ,Anna , har varit här hos mig och det är underbart skönt att kunna umgås som vuxna och släppa pappa-barn förhållandet en gång för alla.
Kunna snackas vid som jämbördiga individer och ha respekt för varandra.
Skönt att se sin dotter god o glad vilket inte varit fallet alltid!

Minns alla dessa gamla som låg på långvården och inte hade några barn eller släktingar som kom och hälsade på.De var så ensamma så det skrek om dem.
Ofta så sa de till mig att det var den stora sorgen för dem just att de inte hade haft barn.
Ju äldre jag blir ju mer inser jag hur rätt de hade.
Ett liv utan barn är nog tillslut ett rätt så tomt liv.Man går i såfall i sina egna banor och utvecklar en livstil som aldrig behöver ta hänsyn eller få brottas med unga viljor och ideer!
Märker ofta skillnad på de som jag träffar om de har barn eller ej.De som har levt barnlösa har svårare att ta till sig det som är nytt vare sig det gäller teknik eller konst o musik.
Inte så underligt för den delen för det är lätt att stagnera när man aldrig möter de ungas tankar och krav.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate